Hoe werkt het?

Hoe verloopt een rit?

De chauffeur kan zich een kwartier vóór tot een kwartier ná de gewenste vertrektijd bij u melden. Voor u betekent dit, dat u op tijd gereed moet zijn voor uw rit: een kwartier van tevoren dus!

 

De chauffeur begeleidt u zonodig van deur tot deur en biedt indien nodig hulp bij het in- en uitstappen. Hierbij geldt dat de

toegangsdeur zich aan de openbare weg moet bevinden.

 

Bij het in- en uitstappen zal de chauffeur uw pas vragen. Zonder uw vervoerspas kunt u niet reizen! Om oneigenlijk gebruik van de Regiotaxi-Oosterschelde te voorkomen mag de chauffeur u vragen om naast uw pas ook een geldig legitimatiebewijs te tonen (dit dient u volgens de wet altijd bij u te dragen).

 

De chauffeur zal de pas vervolgens door een kaartlezer halen. De pas wordt namelijk gebruikt om de taxirit te registreren. Daarna zal de chauffeur de eigen bijdrage met u afrekenen.

Zonder betaling kunt u geen gebruik maken van de Regiotaxi, zorg dus dat u voldoende contant geld hebt om de rit te kunnen betalen. Indien u wenst kunt u van de chauffeur een vervoersbewijs ontvangen waarop uw reisgegevens en taxikosten staan vermeld.

Er bestaat ook de mogelijkheid om op rekening te rijden. Dit kunt u aanvragen bij de Gemeentelijke Vervoercentrale Zeeland ( 0113-74 50 50). U ontvangt dan maandelijks een factuur voor de verreden ritten. Indien u op rekening wilt rijden wordt per factuur een bedrag van € 2,50 aan administratiekosten in rekening gebracht.

 

Voor het reserveren van een rit, dient u minimaal één uur voor de gewenste vertrektijd (maar liever eerder) het volgende nummer te bellen:

 

0113 - 74 50 50

 

Hierbij geeft u op:                                                                               

  • uw naam;
  • uw pasnummer;
  • uw gewenste vertrektijd;
  • de plaats van vertrek;
  • uw bestemming;
  • of u gebruik wilt maken van de terugbelservice;
  • eventueel uw terugreis

 Als WMO-pashouder geeft u aanvullend op: 

  • hoeveel personen met u meereizen;
  • eventueel uw hulpmiddel (bijv. rolstoel);  
  • wel of geen prioritaire rit (zie hieronder);

Prioriteitsrit

Als WMO-pashouder heeft u binnen de Regiotaxi de mogelijkheid om een prioriteitsrit te bestellen. Dit zijn ritten met een garantie voor de aankomst tijd. Prioriteitsritten zijn alleen mogelijk voor theatervoorstellingen, kerkbezoek, huwelijk of uitvaart en moeten minimaal 2 uur voor het gewenste vertrek worden aangevraagd.